maanantai 19. tammikuuta 2009

Cowper, William (1731-1800) Minun vanhurskauteni

.

Minun vanhurskauteni



Sinä, Jumalani,
olet itse puhdas täydellisyys !
Mutta minä taas olen läpikotaisin
synnin saastuttama ja turmelema.

Synti tunkeutuu esiin
kun ylistän Sinua,
synti luikertelee
pilaamaan rukoukseni.

Kun yritän kertoa
miten pelastit minut synneistäni
ja miten olet armossasi minua johtanut,
sorrun kehumaan itseäni.

Sytytit minuun pyhän tulesi,
palavan halun toimia kaikessa oikein,
armolahjanasi sain kärsivällisyyden.
Kärsimättömyyteni valtaa minut silti,
näinkö vastaan hyvyyteesi ?

Sydämeni tulvii pahuutta,
pahat ajatukseni pulppuavat kuohuen
sydämeni syvyyksistä,
kuin hyökyaalto itsekkyys nousee.

Luulkoot muut omahyväisesti
että omat teot ja hyvyys
ovat loistavia heidän yllään
kuin valkea juhlavaate,
he erehtyvät.

Mutta minun vanhurskauteni
on Herrassani,
Hänen omanaan tahdon olla aina.

William Cowper 1779
My God! How perfect are thy ways!
Lähde